Hejsan, nu har vi gått i skolan några veckor. Vi är ett helt gäng nya elever, det är så roligt att se att alla har kommit in i ”Håslövs andan” redan. Vi ska göra mycket, snart är det Skoljoggen, då kan eleverna komma ombytta och ha med en frivillig Springslant (barncancerfonden) , det går även att Swisha direkt till Skoljoggen , mer info via era veckobrev.

Årets första föräldramöte kommer att vara d 23/9 kl 17.

Dropp in fika på fritids har vi samma vecka den 26/9, då visar fritids upp lite av sin verksamhet och ni kan fika med ert barn innan ni hämtar.

Skolfoto är inplanerat d 24/10, samtyckes länk är utskickad i Tyra.

På elevrådet i våras ville eleverna ha en ny Pizzadag, så det blev bestämt fredagen v 43 (25/10), då kommer vi även ha Halloween jippo på skolan, samt uppvisning av fritids dramat som kommer övas in fram tills dess.

Nobeldagen firar vi med pompa och ståt som vanligt d 10/12. På fredagen samma vecka firar vi Lucia (13/12) på morgonen.

Mellanstadiet är helt fullt nu, vilket vi tycker är fantastiskt. I lågstadiet, utom i åk 3, finns det enstaka platser lediga fortfarande. Är man intresserad så börjar man med en köanmälan från vår hemsida, därefter sker kontakt mellan oss.

Ny personal, även där har vi Pernilla ny legitimerad lärare i F-1, redan nu ser vi vilket fullträff det blev i rekryteringen. Håkan vår nya biträdande rektor har inte hunnit börja riktigt än, men d 9/9 är han på plats 100%. Hans nummer finns nu under fliken kontakter.

Har ni frågor och funderingar, tveka inte att höra av er till oss. / Maria o Håkan.