Siste Juli idag…..Och det närmar sig skolstart….. Hoppas ni alla haft ett härligt sommarlov så här långt?

Lite praktisk information:

Fritids är öppet från den 12/8 och har sina vanliga öppettider 6:30-17. INGA bussar går på loven.

Skolstart har vi först d 19/8 eftersom vi lägger studiedagar innan skolstarten, under v 32/33 kommer alla att få ett välkomstbrev från respektive klasslärare.

Alla nya kommer att bjudas in i Tyra v 33, då kan ni gå in och lägga schema osv, har man ingen fritids så lägger man in skoltiderna som är: F-1 kl 8:30-13, 2-3 kl 8:30-14, samt åk 4-6 kl 8:30-14:30. Gällande Tyra kan man välja om man vill vara synlig , är man inte synlig så är man inte kontaktbar för övriga föräldrar om de ska leka, ha kalas eller annat. Det väljer ni alltså själv.

Skolbussar, vill man åka kommunens BK buss måste man gå in och anmäla det själv hos dem via länken. Skolskjuts för elever i grundskolan — Vellinge kommun

Vår egna lilla buss som går från Svedala via Ö.Grevie Fuglie m.fl. kan man ta med oss personal v 33 när vi är på plats igen. Även ni som åkt tidigare så vi vet att ni fortfarande ska åka.

Lite oturligt nog är både jag Maria och Håkan samt Helen bitr.verksamhetschefen i Östra Grevie på kick off/utbildning veckan för skolstart dvs d 19-23/8. Josephine skolans förstelärare kan ni maila på josephine@haslovsbyaskola.nu så hjälper hon er med era frågor.

Nu njuter vi det sista av denna härliga sommar vi har kvar så hörs vi i augusti. Mvh Maria rektor.